Een nieuwe, eigentijdse uitstraling

Nieuw logo

Je hebt er misschien al iets van gezien: CSG Calvijn heeft een nieuw logo. Al langer bestond het idee dat het huidige logo, de ‘vuurbal’ zoals sommigen hem noemen, wat gedateerd oogt en niet langer past bij de moderne scholengemeenschap die we willen zijn. Het gegeven dat een aantal scholen voor grote veranderingen staat en sommige zelfs hun naam veranderen, markeert een mooi moment om onze uitstraling in zijn geheel te updaten.

Om deze transformatie te onderstrepen hebben we voor de scholengemeenschap als geheel én voor de scholen zelf een nieuw logo ontwikkeld. Het ‘oude’ logo heeft ons sinds 2003 herkenning en onderscheid geboden. Vandaar dat we niet naar een compleet nieuwe vorm hebben gezocht. De basisvorm, de bol, is gebleven, net als de zo kenmerkende kleuren paars en oranje. De nieuwe, eigentijdse uitstraling geeft precies aan wat we zijn: een groep scholen die meegaat met zijn tijd, onderwijs op maat biedt en voor wie elke persoon telt.

Betekenis van het logo
De cirkelvormige schil staat voor de beschermende omgeving die wij onze leerlingen willen bieden. De kleur paars representeert kwaliteit, visie, naastenliefde, geloof en vertrouwen. De binnenste cirkels zijn concentrisch, wat zorgt voor diepte. De kleur oranje is energiek en staat voor bloei, zelfontplooiing en gevoel. Precies de kleur die past bij de bruisende wereld van een Calvijnschool. Hier gebeurt het. Hier word je gevormd. De witte kern vormt letterlijk de stip op de horizon; dat waar we naar toe werken. Ieder op z’n eigen manier en op basis van eigen kwaliteiten en behoeften.

Duurzame invoering
De komende maanden zult u beide logo’s nog geregeld tegenkomen. Het past niet in deze tijd om materialen die kwalitatief goed zijn weg te gooien omdat er een oud logo op staat. We gebruiken deze materialen tot de voorraad op is of ze niet langer werkbaar zijn. Pas dan vervangen we ze door exemplaren met het nieuwe logo.